søndag den 17. januar 2010

Flyttestress #2

12 dage. Hvor lang tid er det egentlig? Hvis jeg relfekterer over de seneste 14, vil 12 dage vise sig ikke at vare særligt længe. Men okay. Det har været 14 dage med 12 dages arbejde og 2 fridage. En uges arbejde, en weekendvagt og en uges arbejde mere. Mellem fire og 10 timers arbejdsdage der virkede endeløse. Indtil jeg fik weekend. Den har virket alt for kort. Det er nu, at jeg er glad for, at jeg ikke er fabriksarbejder. Med lidt fiflen kunne jeg nok have haft nogle stræk i samme dur, men jeg ville have skudt mig selv med en højtryksrenser efter en uge.

Her har det bare været lærerigt, superstressende, vanvittigt sjovt og vildt hårdt. Men netop fordi det har været sjovt, har det været hårdt på den gode måde. Men det var de 12 dage vi kom fra. For om 12 dage flytter jeg fra Ærø. Selve vurderingen af mit liv som øboer, vil jeg komme ind på en anden gang. I stedet vil jeg fokusere lidt på mig som flyttemand.
De, der kender mig, vil gnægge i skægget af den tanke, for der er vitterligt ikke meget fysisk arbejdende individ over mig. Men i dag fik jeg brugt en skruemaskine for første gang i mit liv, tror jeg næsten. Jeg var igennem 80% af de bits, min far har lånt mig, før jeg fandt den rette. Men så kom barndommens minder da også frem. Bitten blev sat i skruen, maskinen blev holdt så lige som muligt, og forsigtigt og ganske langsomt skruede jeg skruen ud. Og jeg ødelagde ikke noget! Et par af hylderne, på den reol jeg var ved at skille ad, så ud til at være præcist så gamle, som de faktisk er, så der var der ved at ryge et par søm. Lykkeligvis har jeg også lånt en knibtang af solidt metal. Den gjorde det ud for hammer, så sømmene kom på plads. Den ene skrue, jeg havde pillet ud af væggen, kom i en plastpose, og posen blev bundet fast til den ene reoldel, så den ikke bliver væk. Jatak. Så håndværkspertentlig er jeg blevet. Ingen løse skruer her!

Mit køkken skinner også ret så meget. Komfuret er gået fra at være småbrunt til at være skinnende hvidt. Takket være et halvt kilo skurepulver og en omgang kogende vand. Og hvad gør man, når man står med en svamp, der har en termperatur på plus de 90 grader? Man stopper et viskestykke i en plastpose, og bruger den som hjemmelavet antibrandsårshandske. Jeg var helt stolt af mit eget intellekt. Kogende vand blev der også brugt på skabe og overflader, så køkkenet ligner næsten sig selv, fra dengang jeg flyttede ind.

Indtil nu har jeg fyldt fem flyttekasser, og i løbet af ugen, regner jeg med at få pakket det resterende, så jeg, når næste weekend er forbi, kun har et par tallerkner, et sæt bestik og et glas tilbage, som jeg kan bruge den sidste uge, inden turen går væk fra Ærø.
Svendborg- jeg er der snart!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar